Optimizacija autobusne mreže (BRT)

Objavljuje 24/04/2017Prijedlozi

Predložio bih da se uz planirana poboljšanja tramvajskog i željezničkog prometa paralelno razmotri i modernizacija autobusnog sustava inspirirana tzv. Bus Rapid Transit (BRT) konceptom, koji se zadnjih godina sve više uvodi u Europi i svijetu. Ideja je u osnovi napraviti cestovne koridore koji su rezervirani samo za autobuse, npr. kao autobusne trake po sredini ili rubu širokih avenija, a idealno i kao zasebne autobusne ceste ili ulice (tzv. “busway”), gdjegod je moguće .

Pročitaj više…

Ideja je u osnovi napraviti cestovne koridore koji su rezervirani samo za autobuse, npr. kao autobusne trake po sredini ili rubu širokih avenija, a idealno i kao zasebne autobusne ceste ili ulice (tzv. “busway”), gdjegod je moguće. Time se nastoji postići efekt “autobusnog metroa”, a prednost je prihvatljiva cijena i mogućnost implementacije u fazama. Također je i moguće relativno brzo postići vidljiva poboljšanja prometa (potrebna je doslovno samo slobodna cesta ili prometna traka).

U Zagrebu bi se moglo pokušati probiti nekoliko takvih koridora koji bi išli radijalno od centra prema raznim stranama te se potom granali po kvartovima, čime bi udaljeniji dijelovi grada dobili brzu vezu s centrom. Autobusi koji bi vozili po koridorima mogli bi dobiti i zasebne oznake linija (npr. B1, B2, B3 itd.) i vizualni identitet, te voziti u čestim intervalima (npr. 5-10 min). Time bi se razlikovali od “običnih” autobusa. S vremenom bi se mogli nabaviti i high-tech hibridni ili električni autobusi koji su po funkcionalnosti slični lakoj željeznici a ekološki su vrlo prihvatljivi.

S poštovanjem